افزایش ۵ برابری بودجه فرهنگی و ورزشی در مشهد| ۱۱۰ مجموعه ورزشی تا پایان دوره مدیریت شهری احداث می‌شود پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (یکشنبه، ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) | از فردا هوا گرم می‌شود پزشکیان در مجمع گفت‌وگوی تهران: اسرائیل حقوق انسان‌ها را نادیده گرفته است | غرب پیام سیاست خارجی دولت چهاردهم را نپذیرفت رکوردشکنی شهرداری مشهد در جذب سرمایه و انتشار اوراق مشارکت | تأمین مالی ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای پروژه‌های شهری خراسان رضوی، میزبان ۱۰ درصد موزه‌های کشور | گزارش شهرآرانیوز از ظرفیت‌ها و چالش‌های موجود در موزه‌های استان هوا آلوده است؛ شهروندان کلانشهر مشهد اصول خودمراقبتی را رعایت کنند (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۴) از رونق سرمایه‌گذاری تا تحول شرکت توسعه گردشگری| مدیران شهر از راهکار‌های تسهیل زیارت می‌گویند مشهد، شهر ظرفیت‌های چشمگیر در حوزه گردشگری| خبر‌های خوب از تحول در شرکت توسعه گردشگری شهرداری در راه است+فیلم بازگشایی راست‌گرد چهارم پل نوغان مشهد پس از ۲۰ سال انتظار مدیر منطقه هفت شهرداری مشهدمقدس منصوب شد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) ماجرای مخالفت شورای نگهبان با یک مصوبه شورای شهر مشهد چه بود؟ درباره قاسم ارفع که فردوسی را دوباره دفن کرد | یَلی بیرون شاهنامه فاضلاب سرگردان و دردسر‌های مردم مشهد شهردار مشهد مقدس: روابط عمومی، آینه تمام‌نمای عملکرد سازمان و پل ارتباطی میان شهروندان و مدیریت شهری است شهردار منطقه ۴ مشهد مقدس: ساخت شهر بدون ترویج فرهنگ شهدا، ناتمام است پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی امروز (شنبه، ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴) | تداوم جو نسبتاً پایدار و احتمال بارش باران در برخی نقاط روابط عمومی نوین صدای مردم، زبان توسعه «باره توس» بی‌بار مانده است | دیوار دورتادور شهر تابران توس نیازمند بازسازی است توسعه و توازن شهری مشهد با ساخت بوستان ۷۳ هکتاری «کرامت» ثبت یک روز آلوده دیگر در مشهد (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۴)
سرخط خبرها

آسفالت دانش‌بنیان در معابر شهر مشهد

  • کد خبر: ۱۲۴۰۹۵
  • ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
آسفالت دانش‌بنیان در معابر شهر مشهد
از سال آینده تولید انبوه آسفالت پلیمریزه با هزینه کمتر و  کیفیت بیشتر در دستورکار شهرداری مشهد قرار می‌گیرد.

علیرضا ظهیری | شهرآرانیوز؛ مدیریت شهری مشهد چندسالی است که  در راستای ساخت یک نوع آسفالت نوآورانه و کاربردی، اقدامات تحقیقاتی، آزمایشگاهی و تست‌های آزمایشی را آغاز کرده است؛ آسفالتی که توسط یک محقق مشهدی ثبت اختراع شده است. با توجه به تأکید دوره ششم مدیریت شهری بر استفاده از ایده‌های نو و دانش بنیان، این آسفالت با داوم و بومی مشهد قرار است به مرحله تولید انبوه و صنعتی برسد تا در سال آینده از این مدل آسفالت در خیابان‌های شهرمان استفاده شود.

دراین راستا جمعی از خبرنگاران و رسانه‌های مشهدی با حضور در کارخانه آسفالت شهید مجیدی سازمان عمران شهرداری از مراحل مختلف فعالیت‌های این کارخانه و روش‌های مختلف تولید آسفالت بازدید و در جریان این بازدید علاوه بر اینکه مدیران شرکت فعالیت‌های مختلف اجرایی و صنعتی در این شرکت وابسته به شهرداری مشهد را تشریح کردند، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد خبر‌های خوشی را در حوزه تولید آسفالت با روش‌های دانش بنیان و البته جوان سازی آسفالت‌های کنونی شهرمان اعلام کرد.

به گزارش شهرآرا، علیرضا صفی پور در این بازدید با بیان اینکه تا به امروز برای تولید آسفالت از مصالح و قیر استفاده می‌شده است که البته مشکلات مربوط به تأمین قیر هم همچنان وجود دارد، اظهار کرد: در گذشته یک کار تحقیقاتی در شهرمان توسط یکی از محققان مشهدی در راستای تولیدات دانش بنیان انجام شده و این محقق توانسته است آسفالت پلیمریزه را تولید و ثبت اختراع کند.

وی با بیان اینکه استفاده از این مدل آسفالت از منظر‌های محیط زیستی، اقتصادی و فنی به نفع مردم و شهر است، تصریح کرد: چندین سال است که موضوع صنعتی شدن این مدل آسفالت راه به جایی نبرده است، اما در این دوره مدیریت شهری در راستای عملی شدن منویات رهبرمعظم انقلاب برای بهره مندی از شرکت‌های دانش بنیان و استفاده مناسب از ایده جوانان خلاق، درصدد تولید انبوه این فراورده و صنعتی شدن آسفالت پلیمریزه در کارخانه آسفالت شهید مجیدی هستیم.

هزینه کمتر، سرعت و کیفیت بیشتر

صفی پور با بیان اینکه در تلاش هستیم تا در سال ۱۴۰۲ بتوانیم از آسفالت پلیمریزه برای آسفالت کردن معابر شهر مشهد بهره ببریم، گفت: با اجرایی شدن این مدل آسفالت دانش بنیان هم قیمت تولید پایین‌تر می‌آید و هم سرعت و کیفیت کار افزایش می‌یابد.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری مشهد به ضخامت هفت سانتی متری آسفالت‌های معمولی اشاره کرد و ادامه داد: در این روش جدید ضخامت آسفالت با همان توان و کیفیت ۳.۵ سانتی متر است و این مسئله سبب می‌شود که هزینه‌های ما برای آسفالت کردن معابر نصف شود. وی بیان کرد: عمر این آسفالت جدید هم بالاتر از آسفالت قبلی است و نکته مهم برای تولید آسفالت پلیمریزه این است که در تولید آن از ضایعات لاستیکی استفاده می‌شود که این اتفاق هم به محیط زیست کمک می‌کند و هم نیاز ما را برای استفاده از مشتقات نفتی به ویژه قیر کاهش می‌دهد.

آغاز جوان سازی آسفالت‌های شهر از آبان ماه

صفی پور در ادامه با اشاره به آغاز جوان سازی آسفالت‌های موجود معابر شهر مشهد با استفاده از روش‌های نوین از آبان ماه گفت: برای استفاده بهینه از این آسفالت موجود در تلاش هستیم تا با استفاده از روش‌های نوین برای نگهداری و جوان سازی آن با ایجاد اقدامات نوآورانه و با تکیه بر فناوری تمام ایرانی فرایند جوان سازی آسفالت‌های معابر شهر مشهد را کلید بزنیم که در نخستین گام فرایند جوان سازی آسفالت رینگ صدمتری مشهد را در دستور کار داریم.

ثبت رکورد تولید ۳۰۰۰ تن آسفالت

همچنین مدیر کارخانه آسفالت شهید مجیدی سازمان عمران شهرداری مشهد در حاشیه بازدید از این کارخانه در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه توان تولید آسفالت در این کارخانه در هر ساعت ۱۶۰ تن است، اظهار کرد: برای تولید آسفالت مورد نیاز پروژه بصیرت فعالیت ۲۴ ساعته داشتیم و توانستیم رکورد تولید ۳ هزار تن آسفالت در کارخانه آسفالت شهید مجیدی را ثبت کنیم.

سهیل نصرتی با بیان اینکه آزمایشگاه این کارخانه یکی از مجهز‌ترین آزمایشگاه‌های شرق کشور است و همه مراحل تولید از جمله مصالح، قیر و آسفالت تولید شده به صورت لحظه‌ای مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: همچنین با توجه به اینکه این کارخانه در بخش شمالی شهر مشهد است درصدد ایجاد یک کارخانه تولید آسفالت سیار هم هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->